Monday 10 February 2014

HILANGKAN KESAN GIGITAN NYAMUK PADA BAYI

Teks : Adillah Ismail

Saya cadangkan setiap rumah, perlu menyimpan sebotol minyak gamat. Tidak kisah apa jenama. 
Minyak gamat boleh menjadi salah satu alat bantuan kecemasan pertama apabila berlaku  sebarang kejadian seperti melecur dan luka kecil.
Harga sebotol juga tidak mahal. Seperti yang saya miliki, harganya tidak sampai pun RM2. Minyak gamat asli langkawi, Warisan Saju Langkawi. Namun ia jangan dipandang kepada nilai harga.
Simpanlah sebotol di rumah, In sha Allah, anda pasti akan memerlukannya satu hari nanti.

Semasa saya google petua untuk menghilangkan kesan gigitan nyamuk pada bayi, saya dapati petua dengan menyapu minyak gamat adalah yang paling serasi kepada bayi saya. Ia mengambil sedikit masa. Kesan tidak hilang terus. Saya sapu dengan kerap selama beberapa hari.

Alhamdulillah, ia hilang dan tidak sempat menimbulkan bintil air seperti sebelum ini.

Anda juga boleh mencubanya jika serasi. Atau jika ada petua lain utnuk saya cuba, boleh kongsikan bersama.

Terima kasih kerana membaca entri ini

Salam Hormat


1 comment:

  1. Assalam .
    Siapa je yang tak suka makan luar ? Jom saya sharekan tempat makan yang menarik yang anda semua boleh cuba .Cuba jangan tak cuba ya hehe .Kalau ada tempat makan yang anda rasa menarik juga , jangan segan segan share ya :) Orang orang Pahang dialu alukan untuk share tempat makan yang menarik .Hehe 5 Tempat Makan Menarik yang Wajib Anda Pergi !!.

    ReplyDelete

Copyright

Copyright